torsdag 10 november 2011

Du är inte direkt någon size zero själv, madame.

Så har det har hänt igen. From nowhere tågade en massa kyrkomänniskor in i trädgården med självaste prällen i täten, de ville be för oss och satte igång ett vilt skådespel på gräsmattan.

Egentligen tror jag mest de är nyfikna på hur vitingen och hennes tretton skitungar bor men vid det här laget är jag van och spelar med i charaderna. Till och med när en av de mest bastanta damerna i skaran, vi snackar 120 kilos klassen, påstod att jag blivit tjock, höll jag masken.  

Kyrktant: Ahh, but these days you are growing too fat.

Jag: (med ett stort leende) Ha ha ha, yes, that is what the boys have been telling me.

Tänkte: Ska du säga. Flodhäst.

2 kommentarer:

  1. hahahahahahha, fick mig ett gott skratt.
    TYPISKT en "afrikansk" sak att säga, (don't get me wrong, är själv från Eritrea). Att kommentera någons utseende ganska öppet är vanligt, no harm is intended!

    SvaraRadera
  2. Monira: Haha, jo jag har kommit till att förstå det! Att barnen sagt så rakt ut har jag inte brytt mig så mycket om men när en vuxen kvinna gjorde det hajade jag till lite. Verkligen tabu i Sverige ju, men som du säger - hon menade inget illa =)

    SvaraRadera