fredag 30 december 2011

Välkommen Quena

Dagens mest oväntade inträffade när jag satt på en restaurang i stan för att käka lunch och en tjej kom fram och frågade om det är jag som är Emma. Jag måste ha sett ganska förvirrad ut för hon skyndade snabbt att presentera sig och berätta att vi varit i kontakt via mail för ett par veckor sen. Då trillade poletten ner. Hon hade mailat och sagt att hon skulle ut och resa i Rwanda och Uganda och frågade om hon fick komma och hälsa på oss när hon hade vägarna förbi Kabale. Visst fick hon det, sa jag. Jag var dock inte beredd på att hon skulle hitta mig på det viset men det var en trevlig överraskning.

Hon följde med mig tillbaka till huset, till pojkarnas stora förtjusning. Det visar sig att hon både kan göra smycken, kick-boxas och dansa salsa och att hon gärna delar med sig av sina kunskaper. Det ser vi mycket fram emot.

Quena heter hon men Stuart döpte snabbt om henne till "Happiness" eftersom hon ler så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar