söndag 19 februari 2012

Nya kläder

Det är inte klokt vad våra killar har det bra. Idag kom Emmy, Jennifer och Agnes med nya fotbollsuniformer åt dem. Oj, oj, oj vad exalterade de blev. Jag tror det var det som gjorde att de vann dagens match med hela 4-1.

Senare delade tjejerna även ut kläder som deras släkt och vänner skänkt till våra grabbar. Eller lät killarna välja, rättare sagt. Misstaget vi (jag) gjorde var att släppa valet av kläder aningen för fritt vilket resulterade i sura miner när jag påpekade att något var för litet, för stort eller att man inte behöver tre par nya jeans, att man kanske kunde välja en tröja också, som omväxling. Information som uppenbarligen inte uppskattades så värst mycket av våra små skitungar. Det hängdes läpp och gnälldes till höger och vänster. Till sist blev jag irriterad och det fick de reda på.  

Nu handlade det inte om att killarna inte var glada för kläderna. De var väldigt, väldigt glada. Nej, det handlade om att de blev arga på mig för att jag inte lät dem välja precis vad de ville. Och det kan de ju få vara. Men det är trist när det går ut över våra besökare som ansträngt sig för att göra något fint för dem. Det insåg grabbarna också. Men aningen för sent.

Tjejer, vi är otroligt tacksamma för allt ni gjort för oss. Ni är fantastiska!  


Inga sura miner här i alla fall


1 kommentar:

  1. Vilken bra bild. Man blir så glad av att bara se alla glada miner. :D

    SvaraRadera