onsdag 8 februari 2012

Quick update

Ingen ström ikväll och lite batteri på datorn så jag får fatta mig kort och återkomma imorgon.

Idag tog vi med vår skolkande pojke till sjön. En heldag, bara han, jag och Alex. Att inte skuldbelägga och istället kärleksbomba (som en läsare skrev) var dagens uppdrag. Det var en moloken pojk som lämnade huset i förmiddags. Hem kom en som i alla fall på pricken såg ut som den pojke vi är vana vid. Han säger att han vill gå till skolan. Att han ska gå till skolan. Om han verkligen kommer att göra det återstår att se. Annars får vi komma på en Plan B.

Vi hoppas på det bästa.

(Jag menade det när jag sa att jag tycker ni läsare är otroligt kloka och efter kommentarerna ni tog er tid till att skriva igår är jag än mer säker. Jag blir rörd av ert stöd. Tack. Tack så hemskt mycket.)


Lunch vid sjön

Vi beundrade utsikten

Det blev en väldigt härlig utflykt. Mycket prat men också mycket "bara vara och njuta av dagen."

9 kommentarer:

  1. Härligt! Jag hoppas och tror att ni tog rätt beslut! Håller alla tummar och tår...

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att det fungerar! Tycker att ni gör ett toppenjobb!

    SvaraRadera
  3. ni är så otroligt fantastiska som gör allt det här och jag är så imponerade över er.

    SvaraRadera
  4. Vad glad jag blir o höra att det går framåt. Håller tummarna för att det fortsätter så.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Ååå vad jag blir glad över detta inlägget.. får gåshud här. hoppas innerligt att ni inte behöver en plan b. tack för att du delar med dig av allt i bloggen som du gör och jag blir så glad när du får hjälp av andra som bryr sig. kärlek till er och massor av styrke kramar till dig. inte för att du verkar behöva det men lite extra kraft kan aldrig skada. du är en underbar människa och ni gör min dag VARENDA dag med era äventyr och påhitt. till och med jag blir uuuber stolt över dina killar när jag läser vad dom åstadkommer. hälsa dom det. å ge dom massa kalla snöiga kramar från sverige

    SvaraRadera
  6. Jätte bra. Tror inte att straff funkar på dina pojkar. De blir ju straffade o slagna i skolan av lärare, har säkert blivit straffade förr i sina liv etc. Bättre att du visar kärlek och att du står för en kärleksfull chans istället för att straffa o kontrollera. Hård men rättvis och snäll o go tror jag är en bra kombination.

    SvaraRadera
  7. Jag måste verkligen säga att ni verkar ta så otroligt bra hand om pojkarna och ni alla verkar vara fantastiskt kloka och kärleksfulla människor. Vilken vinstlott för grabbarna!

    Men hur tacklar ni detta med resten av huset?
    Man vill ju inte att det blir "gör något dåligt, få en dagsutflykt/någon annan favör och sen är det bra igen".

    Är killarna så vuxna i sitt tänkande att de förstår eller blir de avundsjuka?

    SvaraRadera
  8. Underbara människa! Jag är så imponerad av det ni gör med pojkarna. Fortsätt så även om det är motigt ibland. Du förändrar världen för dessa pojkar!

    SvaraRadera
  9. hoppas allt går bra, blev så otroligt ledsen när jag fick see det dystra inlägget om knark...bara han inte har 'fastnat' i det, för då kanske det blir svårt att motstå nästa gång han känner sig nere. Ber inerligt att ni inte ska behöva komma på någon plan B. Glöm aldrig bort att du gör ett fantastiskt arbete, att det borde finnas biljarder-tals av sånna som du.

    SvaraRadera