fredag 2 mars 2012

Min lilla kompis

Det är väldigt lugnt i huset på dagarna när killarna är i skolan och jag sitter i regel på mitt rum och jobbar eller läser. Så gott som varje dag får jag ett välbehövligt avbrott när jag hör en ljus liten stämma utanför min dörr nästan viskande: "Auntie Emma?" Varpå den här lilla sötnosen (grannens dotter) kikar in och gör mig sällskap en stund. 

Ingen av oss förstår inte ett ord av vad den andra säger men vi har väldigt trevligt ändå. Borstar håret, lyssnar på musik, tittar på foton och äter godis.

Mysigt.

Blessed a.k.a "Jack Dooley"

Att vi inte förstår varandra hindrar inte oss från att prata. Hon säger något på Rukiga. Jag svarar på svenska eller engelska sen skrattar vi.

Skönt att få lite hjälp vid datorn (särskilt av en treåring med klubba och kletiga fingrar)

3 kommentarer:

  1. Åh vad avis jag är! Älskar ditt liv, trots att det är långt ifrån lätt. Det var förresten jag som mejlade ang. projektarbete. Har fått ihop en bra planering nu, hoppas verkligen på att få tag i ett par stipendier. Håll tummarna!

    SvaraRadera
  2. ooooooooooooooh, söt!!

    SvaraRadera