onsdag 25 april 2012

This is Africa

Ett par härliga dagar i Kampala och Entebbe avslutades med att Dennis bjöd oss på fotbollsmatch mellan två lag i högsta ligan. Tack snälla Dennis! Därefter hoppade vi på bussen och styrde tillbaka mot Kabale. Vi stannade i en liten håla för att titta på champions league semin och tänkte äta samtidigt. Något som visade sig vara lättare sagt än gjort. Vi kom kl 21.15 och kl 00.15 fick de sista killarna sin mat. Psykbryt nära för min del för jag vet hur griniga killarna kan bli när de här hungriga.

En man som satt i närheten av mig såg uppenbarligen min frustration och sa:


"Relax, madame. This is Africa. You need to be patient."


Åh, fan. 

På matchen

Första gången killarna ser en live-match på den nivån. Tack Dennis!





2 kommentarer:

  1. Vad det är roligt att följa er och "skitungarna".
    Kul att min lillebror har det bra!
    Malin

    SvaraRadera
  2. Jag blev så lycklig idag! Före jul skickade min ledare ut en förfrågan om var vi anställda tyckte att julklappspengen skulle skänkas. Jag tipsade då om ert projekt och er blogg men hörde sedan inte så mycket mer om den saken. Idag var jag dock inne på gymnasiesärskolans intranät och upptäckte den fina tackhälsningen från alla skitungar, och insåg att pengarna visst gått till er. Jag blir lycklig i själen när jag tänker på att grabbarna fick bada i havet och titta på apor, istället för att vi anställda fick någon värdelös pryl som vi egentligen inte behöver.

    Tack för en fin blogg och heja er!

    SvaraRadera