söndag 22 september 2013

En bit på vägen...

...halvvägs rättare sagt. Flyget från Köpenhamn igår blev drygt två timmar försenat p.g.a något tekniskt fel så jag missade tyvärr min flight vidare mot Entebbe, Uganda och befinner mig just nu i Kairo. Det kändes lite surt när jag igår fick reda på att jag måste vänta 24 h på nästa flyg men har blivit erbjuden hotell, måltider etc så jag ska inte klaga. Om jag vetat tidigare att jag skulle ha en hel dag i Kairo hade jag givetvis gett mig ut för att upptäcka staden och hade kanske besökt pyramiderna men som novis här, med det oroliga läge som varit i just Kairo på sistone och eftersom jag har ett plan att hinna med ikväll är det nog säkrast att jag stannar på hotellet. Att sitta på rummet med wifi och CNN är inte fy skam, det heller. Det är dock med avsky jag följer nyhetssändingarna om vad som hänt på ett shoppingcenter i Nairobi. Fruktansvärt. Allt detta hat och lidande i världen, hemma i Malmö där någon vill kasta ner en pappa och hans son från en gångbro till Syrien, Kongo till... the list goes on and on. Det är så sorgligt. Vad är det för fel på oss människor?
 
Usch.


En mamma och hennes barn gömmer sig för skyttarna i
 Westgate-gallerian i Kenya. (Foto: Reuters)
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar