fredag 13 december 2013

Vi behöver en logotyp. Finns det någon som kan hjälpa oss?

Vi är som ni vet en registrerad Community Based Organisation i Uganda och hoppas på att snart få NGO (Non Government Organisation) status istället. Nästa vecka åker jag till Kampala och lämnar in ansökan. Samtidigt går registreringen av vår svenska insamlingsstiftelse framåt och vi håller tummarna för att det blir klart innan årsskiftet. Det har tagit tid, jag vet, därför att vårt största fokus hela tiden har varit tvunget att ligga på det dagliga arbetet med "skitungarna". Det är också vad jag brukar svara folk när vi de frågar hur det kommer sig att vi inte har någon organisationslogga. Man är som tokig i logotyper och stämplar här och jag vet alltför många exempel på verksamheter som endast verkar bestå av just detta. Tjusiga skyltar och brevpapper men mindre action där det är tänkt. Hos barnen.
 
Med det vill jag inte påstå att vi inte vill ha någon logga. Tvärtom. Vi vill jättegärna också ha en fin logotyp. Det har bara inte varit prio nummer ett. Men nu känner vi att det är dags. Problemet är att jag inte har en susning om hur man designar en logga och de skisser jag gjort har alla hamnat i papperskorgen. Jag vill inte ens tänka på vad det skulle kosta att anlita en firma för att göra det åt oss och därför kom jag att tänka på Er, fina läsare. Det finns säkert många av er som är superduktiga på just det här och därför vill jag höra med er om ni skulle vilja hjälpa oss? Det skulle betyda så mycket.
 
Vad vi behöver är alltså en logga som representerar vår organisation och det som måste inkluderas är:
 
Emma & Therese Children's Project (möjligen ETCP)
Kabale - Uganda, eller bara Uganda
 
OBS! "Skitungarna" eller "Våra skitungar", d.v.s. namnet på bloggen, ska inte vara med i loggan. 
 
Finns det någon som kan och vill hjälpa oss? I så fall får ni jättegärna maila era förslag till skitungarna2011@hotmail.com




5 kommentarer:

  1. Har ni några tankar på vad ni vill ha för bild? En färg eller flera? Vad säger killarna? Jag skissar hellre än bra men kan vara med och bolla idéer, kommer vi på något bra så kan säkert någon annan göra själva logan.

    SvaraRadera
  2. Jag ska kolla bland alla mina kreativa elever!

    SvaraRadera
  3. Jag lägger it det på facebook och i mina sociala plattformar. Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej. Jag är grafisk formgivare och hjälper gärna till. Däremot vill jag, precis som Katarina, veta lite mera om hur ni tänkt. Vill ni bara ha text eller någon slags symbol, en färg eller flera, vad vill ni att den ska utstråla?
    Det går bra att maila mig på frida@enebro.se

    SvaraRadera
  5. Har skickat iväg några förslag per mail. Hoppas ni gillar dem eller har förslag på ändringar eller idéer om en annan typ av logga som man kan jobba vidare med.

    SvaraRadera