torsdag 22 januari 2015

Snart flyttdags

Nu är det snart dags för våra äldsta grabbar att flytta till den lägenhet vi hyrt åt dem. Tanken är, som jag berättat tidigare, att detta boende ska verka som en slags mellanstation innan de står på helt egna ben. De kommer att sköta det allra mesta helt själva men ha nära till oss om det skulle vara något och vi har möjlighet att hålla ett litet öga på dem samtidigt.
 
I förra veckan hjälpte gästerna från Västerås till att lägga golv (eller plastmatta rättare sagt) och möblera.
 
Så fort turneringen är över är det tänkt att killarna ska flytta in.

Killarna redo för flytt. Husets gamla vardagsrumsmöblemang blir deras nya.

Möblerna och mattan på plats

Flyttjobbarna efter utfört arbete.
Tack snälla Milad, Mattias, Peter Beritan, Maja och Veronica för hjäpen.

2 kommentarer:

  1. Emma, vad roligt för de stora killarna att flytta och ha ett eget boende. Jag känner tyvärr inte igen alla. Är det Alex junior, Gwanga, Stewart, Dan och vad heter de andra som inte jag känner igen? Hälsa de och jag håller tummarna på att det ska gå bra för de i framtiden!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tess,
      Det är Alex Jr, Gwanga, Brian, Stuart och Andrew som ska flytta. Samt en av våra nya killar, Albert,som anslöt i december. Han tilhör inte de små gatupojkar jag skrev om utan är en äldre pojke som förlorat sina föräldrar. Jag ska skriva en presentation av de nya så fort jag kan.

      Radera