onsdag 11 november 2015

Grasshoppers

Gräshoppssäsongen är här.

Bästa tiden på året, enligt många.

Inte mig.

Ett par veckor om året invaderas Kabale med gräshoppor som fångas och sedan säljs vid vägkanten utanför marknaden.


Och eftersom  de (tack och lov) är så sällsynta passar vi alltid på att köpa när de finns tillgängliga. Eller Alex får stå för köpndet. Jag håller mig på avstånd.
De säljs nämligen levande och är man inte vaksam sitter det plötsligt en i kläderna eller håret. Huh.

Ungdomarna tycker jag är tramsig

Så fort vi kom hem började de skölja och plocka vingarna på de obehagliga stackarna.

January
 
Alla hjälpte till

Robert och Kevin...

....Steven, Blair och Miracle höll låda medan de arbetade.
Nu fattades bara ett par minuter i stekpannan innan de var redo att serveras

Tugume, Brian och Joram högg genast in.

Richman med

Efter ett försök att äta dem under första året här har jag gett upp. Jag klarar det inte. Isaac däremot, älskar de knapriga insekterna. Antar att det är något man nästan ha växt upp med för att uppsktta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar