fredag 19 februari 2016

Hinderbana

För att hålla oss sysselsatta byggde vi igår upp en hinderbana i trädgården.

Mycket uppskattat av både barn OCH personal.


Efter en snabb husinventering och lite fantasti trollades den här banan fram.
En och en fick de ta sig igenom banan medan vi tog tiden. Blair var en av de första ut.

Isaac ville såklart också vara med...

..och fixade alla moment med bravur. Min store  "lille" kille.

Buddhas tur


Därefter lillebror Miracle

Joram

January i startgropen, första uppgiften på banan var att springa ett varv runt huset...

...därefter krypa under och hoppa över de bord vi ställt ut som hinder. Bright demonstrerar hur det går till....

...jämfotahopp i sick-sack...

....dagens klurigaste men också roligaste station. Ta sig igenom ett cykeldäck upphäng i ett träd.

Bright fixade det med bravur och rusade vidare mot nästa hinder....

...där uppgiften var att åla sig under denna pressenning.

Det gick ju bra

Efter tre häckar skulle man balansera på en bom...

...som tog en fram till sista stoppet. Prickskytte. Alla burkar skulle ner för att bli godkänd.

Mitt i prick! Vinnare för dagen blev Emmy som var snabb som blixten. Och därmed var aktiviteterna över. Trodde vi. Men icke - ungdomarna krävde nämligen att vi vuxna också skulle visa vad vi gick för.

Älskar mina fantastiska kollegor som ställer upp på all galenskap. Här Irene...

Heja Heja!

Och Richman

Richman glad efter avslutat lopp. Tyvärr fick jag inte med resten eftersom batteriet i min telefon tog slut. Kanske tur det. Ingen vacker syn när jag skulle ta mig igenom det där däcket i trädet. Jösses.

1 kommentar:

  1. Hm... så batteriet bara råkade dö när det var din tur... ;-) Ser ut som ni har haft jättekul, både i att fixa banan och ta er igenom den. Sådant här tycker jag är jättekul, att ta vad man har och en dos kreativitet.

    SvaraRadera